IBS klachtenprocedure

IBS streeft naar tevreden cliënten. Bent u niet tevreden over de dienstverlening van een IBS vennootschap? Vertel het ons dan zoeken we naar een passende oplossing voor u.

Graag zelfs, want wij beschouwen klachten als een belangrijke mogelijkheid om de dienstverlening te verbeteren. Uw feedback wordt dus op prijs gesteld! Hierna leest u op welke wijze u een klacht kunt indienen, en welke mogelijkheden u nog hebt als wij er samen niet uit komen.

Wat kunt u melden?

U kunt iedere uiting van ontevredenheid over onze dienstverlening aan ons melden.

Hoe kunt u melden?

Dat bepaalt u zelf. Dit kan in persoon, telefonisch, per email of per brief. De contactgegevens treft u onderaan deze pagina aan.

Wanneer kunt u melden?

Wij verzoeken u een klacht zo spoedig mogelijk nadat u bekend bent geworden of redelijkerwijze bekend had kunnen zijn met het feit waarover u klaagt aan ons te melden. De uiterste termijn om een klacht in te dienen bedraagt één jaar.

Aan wie kunt u melden?

Voor klachten die betrekking hebben op de dagelijkse of operationele gang van zaken verzoeken wij u contact op te nemen met uw relatiemanager of client service officer.

Heeft u een klacht omdat u meent door toedoen van IBS schade te hebben geleden dan dit kenbaar maken aan uw relatiemanager of aan de afdeling Risicomanagement. De afdeling Risicomanagement is onafhankelijk van de commerciële afdelingen binnen IBS.

Hoe gaan wij met uw klachten om?

IBS neemt klachten uiterst serieus. IBS kent een interne klachtenprocedure, die door de directie is vastgesteld. Ieder kwartaal rapporteert Risicomanagement aan de directie over de klachten en de wijze waarop het klachtenproces verloopt. Wij zullen proberen uw klacht zo snel mogelijk en naar tevredenheid te verwerken.

Zijn er kosten verbonden aan een melding?

Nee, het indienen van een klacht is kosteloos.

Wanneer reageren wij?

Binnen twee werkdagen reageren wij op uw klacht. Wij proberen dan meteen een oplossing te hebben. Mocht dat niet lukken, dan geven wij u onze inschatting van de stappen die we moeten zetten om tot die oplossing te komen en hoe lang dat waarschijnlijk gaat duren.

Hoe reageren wij?

Wij reageren in principe via hetzelfde medium dat u gebruikt hebt, dan wel wat gebruikelijk is in onze relatie. Uiteraard kunt u zelf ook aangeven, op welke wijze u graag benaderd wilt worden.

Wat als uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost?

Als u een cliënt van IBS Asset Management BV bent én een natuurlijke persoon, dan kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, het KIFID (www.kifid.nl). IBS Asset Management BV is aangesloten bij KIFID en beschouwt haar uitspraken als bindend.

Voor de overige cliënten van IBS Asset Management BV en voor cliënten van andere IBS vennootschappen geldt, dat zij hun klacht kunnen voorleggen aan de rechtbank te Amsterdam.

Indien u het vermoeden heeft dat een medewerker van IBS de Bankierseed niet heeft nageleefd, dan kunt u dit kenbaar maken bij Stichting Tuchtrecht Banken (https://www.tuchtrechtbanken.nl/). Op deze site treft u ook de tekst van de Bankierseed aan.

Contact

Klachten die betrekking hebben op de dagelijkse of operationele gang van zaken

  • Neem contact op met uw relatiemanager of client service officer via de u bekende gegevens of via 020-5141780.

Klachten omdat u meent door toedoen van IBS schade te hebben geleden

Wanneer uw klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld

  • Natuurlijke personen die cliënt zijn bij IBS Asset Management BV: kifid.nl
  • Overige cliënten IBS Asset Management BV en cliënten andere vennootschappen: rechtbank Amsterdam.
  • Klachten over het niet naleven van de Bankierseed door een medewerker: tuchtrechtbanken.nl